| |

random update

Hhai thar.
Jag har inte spelat så mycket sen senaste inlägget, och nu är det nyår så jag orkar inte lägga in något nörd inlägg tyvärr! Bloggar om något imorgon!

HAPPY NU YEAR, MUDAFUKAZ!

Guitar Hero: Metallica (Wii) update

Så, jag har spelat Guitar Hero: Metallica i några dagar nu och äntligen spelat igenom alla låtar på expert, (förutom Neversoft låtarna, än iallafall) inklusive fått 5 stjärnor på alla förutom 4 låtar. Tänkte att eftersom jag ändå inte har någonting att göra just nu så skriver jag upp alla scores till låtarna som jag har lyckats få hittills!

I alfabetisk ordning på låttitlarna:

Ace of Spades: Motörhead - 202'138
Albatross: Corrosion of Conformity - 255'931
All Nightmare Long: Metallica - 567'812
Am I Evil?: Diamond Head - 521'644
Armed and Ready: Michael Schenker Group - 267'670
Battery: Metallica - 322'335
Beautiful Mourning: Machine Head - 311'924
The Black River: The Sword - 306'377
Blood and Thunder: Mastadon - 300'151
The Boys Are Back in Town: Thin Lizzy - 215'375
Broken, Beat & Scarred: Metallica - 451'104
Creeping Death: Metallica - 425'880
Cyanide: Metallica - 478'151
Demon Cleaner: Kyuss - 286'239
Disposable Heroes: Metallica - 584'743
Dyers Eve: Metallica - 248'807
(4 stjärnor)
Enter sandman: Metallica - 302'365
Evil: Mercyful Fate - 298'406
Fade to Black: Metallica - 406'450
Fight Fire with Fire: Metallica - 282'395
(4 stjärnor)
For Whom the Bell Tolls: Metallica - 211'349
Frantic: Metallica - 444'567
Fuel: Metallica - 265'713
Hell Bent for Leader: Judas Priest - 124'165
Hit the Lights: Metallica - 263'137
King Nothing: Metallica - 265'934
Master of Puppets: Metallica - 467'209
The Memory Remains: Metallica - 220'397
Mercyful Fate: Metallica - 675'163
Mommy's Little Monster - Live: Social Distortion - 305'959
Mother of Mercy: Samhain - 301'674
My Apocalypse: Metallica - 325'733
(4 stjärnor)
No Excuses: Alice in Chains - 323'573
No Leaf Clover: Metallica - 197'064
Nothing Else Matters: Metallica - 245'961
One: Metallica - 461'338
Orion: Metallica - 352'358
Sad But True: Metallica - 213'743
Seek & Destroy: Metallica - 349'245
The Shortest Straw: Metallica - 389'404
Stacked Actors: Foo Fighters - 266'672
Stone Cold Crazy: Queen - 91'690
The Thing That Should Not Be: Metallica - 328'130
Toxicity: System of a Down - 226'168
Tuesday's Gone: Lynyrd Skynyrd - 423'228
Turn the Page - Live: Bob Seger and The Silver Bullet Band - 234'034
The Unforgiven: Metallica - 238'297
War Ensemble: Slayer - 234'765 (3 stjärnor)
War Inside My Head: Suicidal Tendencies - 249'735
Welcome Home (Sanitarium): Metallica - 294'966
Wherever I May Roam: Metallica - 270'188
Whiplash: Metallica - 341'645

Now, jag är inte säker på vilka av dessa rekord som INTE är mina (dom är tagna ur Quickplay listan) men jag vet att till exempel 'Nothing Else Matters' inte är mitt rekord utan troligtvis Frodd's, eftersom han är den enda (bra) som har kört den låten och förmodligtvis slog rekordet. Men om ni undrar över en låt så kan ni kommentera så ska jag försöka få bättre rekord som jag VET är mitt! :)

Jag skriver inte upp det här för att "skryta" eller nånting sånt utan snarare för att jämföra och hitta någon som är lika bra eller bättre så att det blir en liten tävling i det hela. Så alla som spelar Guitar Hero: Metallica (eller vilket guitar hero som helst) borde kommentera och göra sig hörd, tycker jag.
Listan kommer ej att uppdateras men det kommer mina rekord att göra, så om du undrar över om ett rekord har förbättrats eller inte så är det bara att skriva.

(Finns även på andra sidor, länkar finns under 'länkar' i listan till vänster)

Keep playing!

holiday greetings & guitar hero

försökte blogga ett snabbt 'god jul' imorse men internet krånglade så jag fick aldrig fram det.. men kan lika gärna skriva lite nu när jag ändå har tid!



Sitter hemma hos pappa och är kattvakt då familjen är i halland och hälsar på therese's bror som jag inte minns namnet på. Anyways, spelade lite Gutiar Hero: World (Wii) men tröttnade direkt eftersom det inte finns några riktigt svåra låtar.. sen kom jag på att vi har Guitar Hero: Metallica (Wii)! Har inte spelat det spelet mycket alls förutom i affärer och enstaka gånger hos en kompis.
Anyways, så jag provade några låtar och bestämde mig för att skriva ner resultaten på tre av dom:

- Broken, Beat & Scarred: Metallica
(2nd try)
notes hit: 94%
score: 380.346
note streak: 346

- Cyanide: Metallica (1st try)
notes hit: 91%
score: 478.151
note streak: 185


- Battery: Metallica (1st try)
notes hit: 88%
score: 187.024
note streak: 89


Now, jag vet att det inte är i närheten av 'OMFG' rekord men det är vad jag fick på första försöken (2a på BB&S för den va så rolig att spela : D). Om det är nån som spelar Guitar Hero och känner att han/hon kan ta mig baserat på resultaten ovan så kommentera gärna! Kommentera gärna era egna resultat också så kan jag försöka att slå dem ;) Ställ vilka frågor ni vill!
(Endast - Guitar Hero: World Tour , Guitar Hero: Metallica , Guitar Hero 3)



BTW, om ni har geek/nerd vänner så tipsa gärna om min blogg, vill ha mer sådana läsare som uppskattar det jag skriver och inte bara folk som säger "din blogg är ointressant", för det är som att jag skulle läsa en blogg om hästar och säga att den är ointressant.. aye mean, cum on?

Keep Playing!
and mryxmuz2yall :D

Animal Crossing update

Jag har rastlösa fingrar just nu och jag måste ändå uppdatera bloggen lite så jag tänkte skriva lite om Animal Crossing.

Jag har äntligen, efter 1-2 års spelande, lyckats samla ihop ALLA fossiler. "Oh, hur många är det då?" tänker ni säkert.. men det är faktiskt bara 52 stycken.. och när jag äntligen hade samlat ihop alla, SÅ FICK JAG INGENTING FÖR DET! Åh, vilken besvikelse det var men det är så spelet funkar, antar jag.

Däremot går det bättre nu på min Snowman Collection. Snowman är ett Set av Items (obviously snowman tema) som man får genom att rulla två snöbollar så att de tillsammans bildar en snögubbe. Dock så måste snöbollarna vara speciella storlekar för att man ska kunna få items för det. Den understa snöbollen ska vara så stor som det går att rulla den, och den övre snöbollen ska vara 'slightly' mindre. Sen rullar man bara den mindre snöbollen på den större så blir det en snögubbe. Han bör säga nånting i stil med "look at me! im perfect!" eller nåt sånt.
Nästa dag (eller mer exakt efter antingen klockan 06.00 eller 18.00 (det klockslaget som är närmst din tid)) så ska du, om du har gjort rätt, ha ett nytt brev i din brevlåda från 'Snowman' med en present.

Man kan göra högst 2 snögubbar per dag (har jag för mig). En mellan 06.00 - 18.00 och en mellan 18.00 - 06.00. Hittills har jag lyckats få stol, byrå, klocka, lampa, TV, soffa, snögubbe, tapeter och golv! Det som fattas bör vara bord (fler stolar) och nånting mer säkert. Grejen är att vinter är enda tiden på året som man kan göra det här så det är därför jag försöker få så mycket som möjligt, annars för jag vänta tills nästa år eftersom tiden i spelet är samma som våran riktiga tid.

Det är inte bara Snowman Item Set'et som är unikt, det finns även höst-items (mushrooms) och sen så kommer jag inte på något mer just nu, hjärnsläpp haha.

Eh, ja jag tappade allt jag hade så det får bli såhär. Jag kommer uppdatera fler gånger så, it's okay.

Keep Playing!

Super Mario World - Rom Hack 2

Sitter och nördar Lunar Magic hela dagarna nu, därför jag inte uppdaterar så ofta, men ska verkligen försöka komma ihåg!

Har hållt på några dagar med ett seriöst spel med Frodd, men också ett annat som jag gör vid sidan om för skojs skull och det är det jag skriver om nu (därav namnet "Rom Hack 2").

Jag kände för att göra ett spel som är klurigt eftersom jag själv älskar kluriga spel. Har försökt några gånger i RPG Maker men inte lyckats göra så bra ifrån mig, så jag bestämde mig för att försöka i Lunar Magic!
För att ta sig vidare i spelet så måste man använda sig utav mycket tänkande men också utav glitches. (fel i spelet, som att pressa sig genom väggar) Designen på banorna är inte det vanliga "springa & hoppa" som i vanliga Super Mario World, utan jag försöker att göra det så klurigt som möjligt men ändå inte så att det hamnar under "omöjligt".

Det här är då inte ännu ett av alla tusen rom hacks där man måste göra extremt punktliga hopp i näst intill omöjliga banor där designern strävar efter att bara jävlas med spelaren. Jag försöker göra ett spel som många kommer att tycka om, inte bara jag själv.

Anyways, lite screenshots. Har inte varit så produktiv när det gäller just banor eftersom jag mest försökt lära mig hur programmet fungerar, men det är inte så tråkigt som det ser ut på bilderna.



Keep playing!

Lunar Magic (SMW Editor)

Sorry att jag inte har bloggat på några dagar men jag har inte direkt haft nåt skoj att skriva om, hah. Ska försöka uppdatera minst varannan dag framöver!

Har hållt på och pillat lite i Lunar Magic dom tre senaste dagarna nu, och för er som inte vet vad det är så är det ett program som man kan göra ett eget Super Mario World i. Man laddar bara ner en SMW rom (.smc) och öppnar det i Lunar Magic så kan man göra om det mesta. Jag valde att radera allt och göra om helt från början, vilket var förvånadsvärt svårt. Programmet är lite halvt dåligt uppbyggt och vissa funktioner som borde finnas finns inte, men det funkar och man lär sig med tiden och lite youtube tutorials!

Klar med hela första ön nu iallafall, hehe.

SM64 - BOB Freerun (my first freerun ever)

Okay, bara så alla vet så har jag precis börjat med att TAS'a så jag kan inte alla trick osv som man bör kunna. Jag har slut på Death Star Glitch idéer äntligen, började bli lite tjatigt (!) så jag bestämde mig för att prova på Freerun!

En 'Freerun' är precis vad det låter som, man får göra vad man vill. Man får hoppa vart man vill, springa vart man vill. Syftet är väl att få med så många olika tekniker som möjligt och att utöva dem till max samtidigt som man ska få tittaren intresserad och underhållen. Freeruns är oxå ett sätt att introducera nya tekniker som får tittarna att bli ännu mer häpna.

Hastighet är en viktig faktor i freeruns, går det inte snabbt så är det oftast inte så kul att titta på. Självklart har man blivit mer och mer kräsen med åren också. Förut nöjde man sig med en 16-Star random route på konsoll under 20 minuter, nu behövs EXTREM flygteknik och att ta sig från ena banan till den andra på några sekunder för att man ska va någolunda nöjd.

Anyways, det här är min första freerun och jag håller fortfarande på att lära mig BLJ tekniken (det som används mest i filmen). Försökte mig även på Hyperspeed Flying men misslyckades grovt. Tror dock att jag förstår mig på hur man ska göra bara det att jag inte planerade det så noga.. det är inte så lätt som det ser ut!



Keep playing!

SM64 - TTC Death Star Glitch

Jag höll på att spela in en freerun (freerun betyder att man kan göra vad som helst utan något specifikt mål, bara det är underhållning..) på Tick-Tock Clock och tänkte avsluta med en death star, men jag lyckades spara över alla mina savestates så pass mycket att det var omöjligt att fortsätta. Jag lyckades fixade nya savestates via playback så att jag iallafall kunde spela in två AVI filer och klippa ihop till en lång men råkade sabba det precis innan slutet. Fick fixa ännu nya savestates via playback och göra det till tre filer.

Sen var det dags att klippa ihop de tre AVI filerna så de passade ihop utan hack.. men det visade sig att den största filen, som tog 3 timmar att spela in med 2-3k rerecords och tog upp 95% av hela filmen, var skadad och kunde inte öppnas. Ja menar, kunde något värre hända? Efter 10 minuters gråtande (nej, inte seriöst) så bestämde jag mig för att strunta i min freerun och bara spela in death star glitchen, som för övrigt var väldigt svår att utföra.

Anyways, här är slutresultatet:




Keep playing!

SM64 - THI Death Star Glitch

Ännu än death star glitch som jag lyckades hitta. Ganska lik min TTM-DSG men ändå inte ^^ Har minst en till på gång som kommer läggas upp närsomhelst på youtube. Ni som har youtube account och finner mina SM64 inlägg intressanta kan väl subscriba mig? :)
http://www.youtube.com/unterbawr



Keep Playing!

SM64 - TTM Death Star Glitch (new)

Min nördhjärna tänkte fram ett annat ställe där Death Star Glitch borde fungera, vilket det också gjorde! Ja, filmen visar allt!

Grejen är att när man faller av en bana så dör man inte pga att man förlorar "HP", rättaresagt man DÖR inte ens på riktigt. Det som händer är att mario skriker och det fade'as bort, man kan fortfarande spela under hela tiden och samla mynt och stjärnor (obviously). När man dör pga att man förlorat all HP så finns det visserligen oxå trick som gör det möjligt att spela vidare, men man kan inte ta mynt eller stjärnor då.

Jag hoppas verkligen att det jag har hittat inte blir snott av någon annan.. har hittat 3st Death Star's nu men bara lagt upp två (med den här) hittills.



Keep Playing!

SM64 - Rematch With Koopa The Quick 0'09"6

Ännu ett världsrekord (?) eftersom rekordet innan låg på 0'09'9. Dock använde jag återigen Koopa Skip vilket, konstigt nog, aldrig har använts i det här racet. Anyways, more creds till mig bara! ;)
Jag kan nog förbättra rekordet med 2-3 tiondelar men jag låter det vara så här så länge!



Keep Playing!

SM64 - Koopa The Quick 0'13"4 (TAS)

Det finns ett sätt att starta racet i princip vart man vill istället för bara bredvid Koopa. Grejen är att man ska hoppa nära honom och precis när man landar ska man hoppa igen, och är man smart så har man Wing Cap och använder trippelhoppet (som på filmen). Jag väljer att landa ungefär vid skuggan av bron, för det är ungefär så långt bort som man kan starta racet då Koopa fortfarande är laddad i spelet. Är man längre bort än så så anser spelet att Koopa är för långt bort och tar bort honom ur spelet "så länge", för om ALLT skulle va laddat i spelet hela tiden så skulle det förmodligen lagga sönder. Och när Koopa inte är med i spelet så springer han inte racet, och när Koopa inte springer racet så kommer han aldrig till mållinjen dvs man får ingen stjärna!

Har sett folk som använt det här tricket (som kallas för Koopa Skip eller Text Skip) men jag har aldrig sett någon som använt det på samma sätt som jag gör i den här filmen. Jag är säker på att jag inte är den första, men om jag är det så vore det naiz!
Det är så svårt att förstå vad världsrekordet ligger på.. SilentSlayers håller ett rekord på 0'14"8 med hjälp av Koopa Skip och Wing Cap. bobmario511 håller ett rekord på 0'05"2 men använder sig av en BLJ/Wing Cap metod. Vad jag har förstått så finns det olika världsrekord till olika metoder.

Anyways, jag hoppas på att få någon slags feedback av de bättre spelarna för den här filmen!



Keep Playing!

SM64 - WF Death Star Glitch

Äntligen fungerar datorn hos mamma igen! Har spelat in senaste glitchen jag hittat på Super Mario 64 som jag inte har sett på youtube än, så jag hoppas jag är den första som lägger upp den!
Eftersom jag inte är så braTAS så tog det en stund att spela in den. Jag valde inte heller att TAS'a den för att den skulle se perfekt ut, det var mest for teh lulz, så ni vet!

Bestämde mig för att göra ett intro också men ska nog göra om det lite..
Here it is, kommentera gärna!



Keep Playing!

blogg design news

Äntligen har jag lärt mig hur stilmallen och kodmallen fungerar tillsammans och kan nu göra pretty much vad som helst, måste bara komma på idéer.. Jag vet att det enda nya är att jag lagt upp bilden på min egna logo, men jag tror att jag ska göra om hela designen helt och hållet, så den ska inte ens vara där sen.. det var bara ett test för att se om jag kunde sätta den där jag ville, vilket jag kunde!

Jag sitter ju nu på therese's minilap och får förmodligtvis sitta och fixa designen här, eftersom vår andra laptop är sönder och vi har ingen stationär dator här hos pappa. Om så blir fallet så får jag helt enkelt bita ihop. Jag kom på att jag ska rita upp hur designen ska vara på papper osv så jag vet hur jag ska göra sen när jag sätter igång!

RANDOM; Sitter och kollar på 4an där det går ett repotage om vilda djur i fångenskap och jag fick se VÄRLDENS COOLASTE DJUR! En "Liger", blandning av LEJON(hane) och TIGER(hona)!!! HUR amazing är inte det?! ("Tigon" är lejonhona och tigerhane) Nu kan jag dö lycklig..

Ska försöka sova nu.. Har sovit väldigt dåligt, kan berätta om månaden hittills: vaknade 16:00 den 1a december. Höll mig vaken 32 timmar, sov 14 timmar, vaken 25 timmar, sov 1 timme, vaken 1 timme, sov 1 timme och vaken 12 timmar which leads me to the current time 06:00 den 5e december..

Allt det här gör mig helt groggy och tror jag ser saker i mörkret osv.. och nu när teletubbies började på teve så fastnade jag i det och srsly, it freaks me out..

peace!

NDS gameplay update

  1. Super Princess Peach
  2. Dragonball Z - Attack of the Saiyans
  3. Castlevania: Order of Ecclesia
Detta är de tre spel jag spelar just nu. Tänkte bara skriva lite kort om vad jag tycker om dem hittills eftersom jag inte kommer på nåt annat att skriva om just nu ^^



1. Super Princess Peach


Super Princess Peach  Nintendo DS cover

Åh, vad glad jag blev när det äntligen fungerade att ladda ner det! Velat ha det jättelänge men det har krånglat flera gånger om.. Det är ett klassiskt platform spel, med många fiender från olika mariospel, där man samlar mynt och poäng! En bra sak med mynten är att de har värde i det här spelet, vilket betyder att man kan spendera dem på upgraderingar etc. Sånt gillar vi! Man ska även rädda tre stycken Toad's på varje bana, likt New Super Mario Bros. med dess Star Coins.

Kontrollerna är lätta och idén med Peach's paraply är ganska rolig. Den har 4 "modes", kan man kalla det, som man kan gå in i. Dessa modes kräver att man har Vibe Meter, som man får av att antingen absorbera fiender eller samla kristaller som finns utspridda på banorna.
Jag tänker inte avslöja vad var och en av dessa modes gör, då det blir klurigare när man inte vet allt.

Spelet är gulligt, lättspelat och kul! Grafiken är sådär men passar till det gulliga temat. Av alla spel inom Marioserien så tror jag att man kan jämföra det här bäst med Yoshi's Island, på nåt sätt.



2. Dragonball Z - Attack of the Saiyans

Dragonball Z: Attack of the Saiyans  Nintendo DS cover

Jag läste mycket Dragonball för länge sen och gillade det mycket, så jag hoppades på att det här spelet skulle ge mig nån slags nostalgisk känsla.. Det gjorde det, på sätt och vis. Man känner igen sig från pocketböckerna och man följer storyn i spelet lika väl som då.

Det är ett RPG spel och fightingstilen är "den vanliga" (som i de första Final Fantasy spelen), dock med mycket bättre grafik. Jag blev ganska imponerad av det faktiskt. Det som är bra med det hela är att man inte tröttnar på att slåss, som man kan göra på vissa RPG spel.

Det finns vissa saker i spelet som jag inte förstår hur dom har tänkt. När man går runt i städer osv så är det ganska dåligt gjort.. Man har lagt upp en bild över staden och satt ut vad av allt som ska vara solida och vad som inte ska vara, men det blev inte alltid bra på alla ställen. Kan störa mig mycket på såna småsaker som i Digimon World DS (som annars är ett jättekul spel) som fular sig när man går upp eller ner för trappor eller backar.. svårt att beskriva vad som är fel, men prova själv.

Anyways, i helhet så är Dragonball Z: Attack of the Sayians ett av de bättre RPG spelen till Nintendo DS! ;)



3. Castlevania: Order of Ecclesia

Castlevania: Order of Ecclesia  Nintendo DS cover

Spelet är det tredje spelet inom DS serien. Jag har dock bara spelat det första av dem (Castlevania: Dawn of Sorrow), men eftersom alla Castlevania spel har en ganska unik story så spelar det ingen roll.
Spelet är väldigt likt det första av serien (Castlevania: Dawn of Sorrow), förutom att man är en annan karaktär. Denna gång börjar man som en tjej vars namn jag inte minns tyvärr.

Jag har bara hunnit spela drygt en timme av spelet och spenderade mest tid att levla och samla pengar. Hittills så känns spelet lika bra som de andra Castlevania spelen jag har provat, och ser inte hur det skulle kunna gå dåligt. Det enda jobbiga är att man inte blir förvarnad när man har lite HP kvar..

Krafterna man samlar är återigen från fiender, på ett litet annat sätt än Dawn of Sorrow men inte knepigt eller krångligt alls. Jag rekommenderar spelet lika mycket som jag rekommenderar alla andra Castlevania spel.



Ja, det var väldigt kort om de tre spelen jag håller på att spela just nu! Vet inte om detta kommer vara nån höjdare att läsa kanske (vad jag rekommenderar för spel) men om ni gillar det så kommentera så kan jag skriva om mer spel i framtiden.

Keep Playing!

Agilitywalker; CWalk


Namn
: Niklas Alfonzo Gonzalez Jonsson
Född: 910210
Dansar: CWalk (Drum n Bass, Hardstep)
Klädstil: Hiphop/Skejt

Bakgrund:
Allt började med att Niklas blev visad ett videoklipp på YouTube, där en tjej visade sina skills inom Drum n Bass dansen, av hans äldre bror (mig) och blev genast förtjust i den. Han började träna lite för sig själv ganska direkt och var väldigt snabb med att lära sig grundstegen och lika snabb att visa upp det för mig.

Niklas letade inspiration på internet vilket han också fann och utvecklades mer och mer för varje dag. Det var även online som han hittade Hardstep och fattade tycke för den dansen också! Hardstep är en dansstil som dansas till bland annat House musik, vilket redan spelades i Niklas hörlurar. Att hitta en dansstil till den musik som han redan lyssnade på fick Niklas att vilja dansa den mer!

Senare fick Niklas syn på dansstilen CWalk, som nu är det han dansar mest. Det tog honom inte mer än 2 veckor för att se hyfsat bra ut på dansen. Nu har han hållt på med dansen i 3 månader och kan redan dansen så bra att han hittar på egna danssteg och koreografier eller "combos", som han kallar dem.





Tävling
Niklas ska delta i en tävling, arrangerad av Cwalk dansaren Miztha Nguyen, nån gång 2010. Man skickar in sitt bidrag till Miztha som senare kommer att laddas upp på ett nytt YouTube konto, tillsammans med alla andra tävlande! Användarnamnet till kontot är tillsvidare okänt.

YouTube klippet ovan är Niklas senaste Cwalk film som spelades in 26 november 2009. Detta är alltså INTE Niklas tävlingsbidrag.

Kontakta - Frågor
http://MizthaNguyen.blogg.se/ - frågor om tävlingen!
http://agilityfingers.blogg.se/ - personliga frågor till Niklas

NEW CATEGORY!! + SM64 EEs

Ännu en sömnlös natt vilket ledde till att jag gick in på mariowiki.com.. Förstår INTE varför jag inte har hängt där förrän nu?! Anyways, är medlem nu iaf! (user:inryuuko)

Har nu kommit fram till att jag måste få ut mina tankar och funderingar om tvspel på nåt sätt, och det kommer jag att använda min blogg till! Därför skapar jag nu en ny kategori som får heta Super Mario Geekness, där jag skriver om mina tankar, funderingar, teorier.. ja, ALLT om ALLT om Super Mario!

Tänkte inleda min nya kategori med att skriva lite om Easter Eggs i Super Mario 64!
  • EASTER EGGS

Jag tittade förbi Eeggs.com, som är en Easter Egg sida, men fann inte ett enda EE (Easter Egg) nerskrivet inom SM64 (Super Mario 64), snarare BARA glitches som the BLJ (Backwards Long-Jump) Trick, the Black Room of Death (eller The Dark World) och konstiga kameravinklar..

En annan sak som stod, som inte var en av glitcherna,  var L is Real 2401/Eternal Star.
För er som inte vet vad det är för någonting så kan jag förklara lite snabbt:



Short Info about "L is Real 2401"



baksidan av Peach's Castle finns en trädgård (The Courtyard, där också Big Boo's Haunt finns). I denna trädgård finns en fontän med en skylt på (bilden). Skylten i sig är oläsbar, dvs det går inte att trycka på A för att läsa den.. men om man TITTAR på skylten så ser man att det ska föreställa någon slags text.. tittar man EXTRA NOGA så ser man också att det står L is Real 2401 eller Eternal Star.. Dock är det inte alls bevisat att det verkligen står så, då det också kan vara random kladd som ska föreställa text..

Det finns väldigt många teorier om vad texten betyder, och det närmaste man har kommit fram till är att L står för Luigi, Real står för "existerar" och 2401 ska vara 2 februari 2001. Vad menas med det är att Paper Mario är det första spelet till Nintendo 64 som Luigi är med i, då också release datumet i USA för Paper Mario var just 2 februari 2001.

Eternal Star (som vissa anser att det står) vore mer logiskt då skylten sitter precis under en stenstjärna..

En annan svag teori så står siffran 2401 för det totala antalet mynt som finns i spelet (vilket inte ens är 2401 utan 2092, eller 2672 (medräknat alla mynt utanför banorna)). Vissa säger att denna teori menar att när man samlat alla mynt i spelet så kommer Luigi att komma fram på nåt sätt.. den här teorin är det då ingen som har (kan?) bevisa då ett av mynten på Tiny-Huge Island är omöjligt att nå..

Texten "L is Real 2401" vistas i The Legend of Zelda: Ocarina of Time i Dodongo's Cavern, då oxå på en skylt som GÅR att läsa. Skylten nämner dock ingenting om mysteriet utan är bara ännu en skylt i spelet som ger hjälpsam information.



Dock så anser jag verkligen inte att L is Real 2401 skulle vara ett EE i SM64 (Super Mario 64), om inte ett väldigt misslyckat ett.

Däremot, ett EE som jag vet om är att en blå/vit fisk ibland dyker upp när man antingen hoppar i eller ut ur vatten (detta är enkelt att göra på nedervåningens grunda vatten, där du bara behöver hoppa just upp och ner).

Ett annat EE (läst på mariowiki.com) skulle kunna vara att det finns en carving av mario (från Super Mario Bros) på en av pelarna i Bowser in the Sky (dvs den sista Bowser banan). Jag har själv inte hunnit kika efter själv, och har heller inte fått reda på mer om just VILKEN pelare då det endast stod "on a pillar in BitS". Men jag kan ana att dom menar en av de i slutet av banan, där vinden blåser.
Om det nu är så att det finns en bild av Mario på en av dessa pelare så skulle iallafall JAG anse det som ett EE i spelet!

Dessutom så tycker jag att det som händer när Mario står still under en längre tid borde räknas som ett EE?
Det som händer är att Mario först sätter sig ner för att vila lite, men somnar direkt! Efter det att han suttit och snarkat ett tag så lägger han sig sedan på sidan för att fortsätta sova.. väntar man ännu en liten stund så börjar han mumla om pasta och "mama mía".
Görs detta på Cool, Cool Mountain eller Snowman's Land så somnar inte Mario utan istället ställer han sig och värmer sig själv som ett tecken att han fryser.

Skriv gärna om du vet något mer EE eller något som du anser borde räknas som ett EE (endast SM64 såklart)
Ge gärna feedback på det jag har skrivit om du är kunnig inom spelet.

Keep Playing