| |

Animal Crossing update

Jag har rastlösa fingrar just nu och jag måste ändå uppdatera bloggen lite så jag tänkte skriva lite om Animal Crossing.

Jag har äntligen, efter 1-2 års spelande, lyckats samla ihop ALLA fossiler. "Oh, hur många är det då?" tänker ni säkert.. men det är faktiskt bara 52 stycken.. och när jag äntligen hade samlat ihop alla, SÅ FICK JAG INGENTING FÖR DET! Åh, vilken besvikelse det var men det är så spelet funkar, antar jag.

Däremot går det bättre nu på min Snowman Collection. Snowman är ett Set av Items (obviously snowman tema) som man får genom att rulla två snöbollar så att de tillsammans bildar en snögubbe. Dock så måste snöbollarna vara speciella storlekar för att man ska kunna få items för det. Den understa snöbollen ska vara så stor som det går att rulla den, och den övre snöbollen ska vara 'slightly' mindre. Sen rullar man bara den mindre snöbollen på den större så blir det en snögubbe. Han bör säga nånting i stil med "look at me! im perfect!" eller nåt sånt.
Nästa dag (eller mer exakt efter antingen klockan 06.00 eller 18.00 (det klockslaget som är närmst din tid)) så ska du, om du har gjort rätt, ha ett nytt brev i din brevlåda från 'Snowman' med en present.

Man kan göra högst 2 snögubbar per dag (har jag för mig). En mellan 06.00 - 18.00 och en mellan 18.00 - 06.00. Hittills har jag lyckats få stol, byrå, klocka, lampa, TV, soffa, snögubbe, tapeter och golv! Det som fattas bör vara bord (fler stolar) och nånting mer säkert. Grejen är att vinter är enda tiden på året som man kan göra det här så det är därför jag försöker få så mycket som möjligt, annars för jag vänta tills nästa år eftersom tiden i spelet är samma som våran riktiga tid.

Det är inte bara Snowman Item Set'et som är unikt, det finns även höst-items (mushrooms) och sen så kommer jag inte på något mer just nu, hjärnsläpp haha.

Eh, ja jag tappade allt jag hade så det får bli såhär. Jag kommer uppdatera fler gånger så, it's okay.

Keep Playing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0