| |

Super Mario World - Rom Hack 2

Sitter och nördar Lunar Magic hela dagarna nu, därför jag inte uppdaterar så ofta, men ska verkligen försöka komma ihåg!

Har hållt på några dagar med ett seriöst spel med Frodd, men också ett annat som jag gör vid sidan om för skojs skull och det är det jag skriver om nu (därav namnet "Rom Hack 2").

Jag kände för att göra ett spel som är klurigt eftersom jag själv älskar kluriga spel. Har försökt några gånger i RPG Maker men inte lyckats göra så bra ifrån mig, så jag bestämde mig för att försöka i Lunar Magic!
För att ta sig vidare i spelet så måste man använda sig utav mycket tänkande men också utav glitches. (fel i spelet, som att pressa sig genom väggar) Designen på banorna är inte det vanliga "springa & hoppa" som i vanliga Super Mario World, utan jag försöker att göra det så klurigt som möjligt men ändå inte så att det hamnar under "omöjligt".

Det här är då inte ännu ett av alla tusen rom hacks där man måste göra extremt punktliga hopp i näst intill omöjliga banor där designern strävar efter att bara jävlas med spelaren. Jag försöker göra ett spel som många kommer att tycka om, inte bara jag själv.

Anyways, lite screenshots. Har inte varit så produktiv när det gäller just banor eftersom jag mest försökt lära mig hur programmet fungerar, men det är inte så tråkigt som det ser ut på bilderna.



Keep playing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0