| |

SM64 - Koopa The Quick 0'13"4 (TAS)

Det finns ett sätt att starta racet i princip vart man vill istället för bara bredvid Koopa. Grejen är att man ska hoppa nära honom och precis när man landar ska man hoppa igen, och är man smart så har man Wing Cap och använder trippelhoppet (som på filmen). Jag väljer att landa ungefär vid skuggan av bron, för det är ungefär så långt bort som man kan starta racet då Koopa fortfarande är laddad i spelet. Är man längre bort än så så anser spelet att Koopa är för långt bort och tar bort honom ur spelet "så länge", för om ALLT skulle va laddat i spelet hela tiden så skulle det förmodligen lagga sönder. Och när Koopa inte är med i spelet så springer han inte racet, och när Koopa inte springer racet så kommer han aldrig till mållinjen dvs man får ingen stjärna!

Har sett folk som använt det här tricket (som kallas för Koopa Skip eller Text Skip) men jag har aldrig sett någon som använt det på samma sätt som jag gör i den här filmen. Jag är säker på att jag inte är den första, men om jag är det så vore det naiz!
Det är så svårt att förstå vad världsrekordet ligger på.. SilentSlayers håller ett rekord på 0'14"8 med hjälp av Koopa Skip och Wing Cap. bobmario511 håller ett rekord på 0'05"2 men använder sig av en BLJ/Wing Cap metod. Vad jag har förstått så finns det olika världsrekord till olika metoder.

Anyways, jag hoppas på att få någon slags feedback av de bättre spelarna för den här filmen!



Keep Playing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0