| |

NEW CATEGORY!! + SM64 EEs

Ännu en sömnlös natt vilket ledde till att jag gick in på mariowiki.com.. Förstår INTE varför jag inte har hängt där förrän nu?! Anyways, är medlem nu iaf! (user:inryuuko)

Har nu kommit fram till att jag måste få ut mina tankar och funderingar om tvspel på nåt sätt, och det kommer jag att använda min blogg till! Därför skapar jag nu en ny kategori som får heta Super Mario Geekness, där jag skriver om mina tankar, funderingar, teorier.. ja, ALLT om ALLT om Super Mario!

Tänkte inleda min nya kategori med att skriva lite om Easter Eggs i Super Mario 64!
  • EASTER EGGS

Jag tittade förbi Eeggs.com, som är en Easter Egg sida, men fann inte ett enda EE (Easter Egg) nerskrivet inom SM64 (Super Mario 64), snarare BARA glitches som the BLJ (Backwards Long-Jump) Trick, the Black Room of Death (eller The Dark World) och konstiga kameravinklar..

En annan sak som stod, som inte var en av glitcherna,  var L is Real 2401/Eternal Star.
För er som inte vet vad det är för någonting så kan jag förklara lite snabbt:



Short Info about "L is Real 2401"



baksidan av Peach's Castle finns en trädgård (The Courtyard, där också Big Boo's Haunt finns). I denna trädgård finns en fontän med en skylt på (bilden). Skylten i sig är oläsbar, dvs det går inte att trycka på A för att läsa den.. men om man TITTAR på skylten så ser man att det ska föreställa någon slags text.. tittar man EXTRA NOGA så ser man också att det står L is Real 2401 eller Eternal Star.. Dock är det inte alls bevisat att det verkligen står så, då det också kan vara random kladd som ska föreställa text..

Det finns väldigt många teorier om vad texten betyder, och det närmaste man har kommit fram till är att L står för Luigi, Real står för "existerar" och 2401 ska vara 2 februari 2001. Vad menas med det är att Paper Mario är det första spelet till Nintendo 64 som Luigi är med i, då också release datumet i USA för Paper Mario var just 2 februari 2001.

Eternal Star (som vissa anser att det står) vore mer logiskt då skylten sitter precis under en stenstjärna..

En annan svag teori så står siffran 2401 för det totala antalet mynt som finns i spelet (vilket inte ens är 2401 utan 2092, eller 2672 (medräknat alla mynt utanför banorna)). Vissa säger att denna teori menar att när man samlat alla mynt i spelet så kommer Luigi att komma fram på nåt sätt.. den här teorin är det då ingen som har (kan?) bevisa då ett av mynten på Tiny-Huge Island är omöjligt att nå..

Texten "L is Real 2401" vistas i The Legend of Zelda: Ocarina of Time i Dodongo's Cavern, då oxå på en skylt som GÅR att läsa. Skylten nämner dock ingenting om mysteriet utan är bara ännu en skylt i spelet som ger hjälpsam information.



Dock så anser jag verkligen inte att L is Real 2401 skulle vara ett EE i SM64 (Super Mario 64), om inte ett väldigt misslyckat ett.

Däremot, ett EE som jag vet om är att en blå/vit fisk ibland dyker upp när man antingen hoppar i eller ut ur vatten (detta är enkelt att göra på nedervåningens grunda vatten, där du bara behöver hoppa just upp och ner).

Ett annat EE (läst på mariowiki.com) skulle kunna vara att det finns en carving av mario (från Super Mario Bros) på en av pelarna i Bowser in the Sky (dvs den sista Bowser banan). Jag har själv inte hunnit kika efter själv, och har heller inte fått reda på mer om just VILKEN pelare då det endast stod "on a pillar in BitS". Men jag kan ana att dom menar en av de i slutet av banan, där vinden blåser.
Om det nu är så att det finns en bild av Mario på en av dessa pelare så skulle iallafall JAG anse det som ett EE i spelet!

Dessutom så tycker jag att det som händer när Mario står still under en längre tid borde räknas som ett EE?
Det som händer är att Mario först sätter sig ner för att vila lite, men somnar direkt! Efter det att han suttit och snarkat ett tag så lägger han sig sedan på sidan för att fortsätta sova.. väntar man ännu en liten stund så börjar han mumla om pasta och "mama mía".
Görs detta på Cool, Cool Mountain eller Snowman's Land så somnar inte Mario utan istället ställer han sig och värmer sig själv som ett tecken att han fryser.

Skriv gärna om du vet något mer EE eller något som du anser borde räknas som ett EE (endast SM64 såklart)
Ge gärna feedback på det jag har skrivit om du är kunnig inom spelet.

Keep Playing

Kommentarer
Postat av: :DDD

he he fan vad geek <3 :DD

du hamnar i mina favoriter dirrmode :DD

2009-12-01 @ 22:16:41
Postat av: Isak

haha easter eggs e kul

2009-12-01 @ 22:39:40
Postat av: Saru/LeafMountain

fler nördinlägg! :'D <3

2009-12-03 @ 18:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0