| |

SM64 - BOB Freerun (my first freerun ever)

Okay, bara så alla vet så har jag precis börjat med att TAS'a så jag kan inte alla trick osv som man bör kunna. Jag har slut på Death Star Glitch idéer äntligen, började bli lite tjatigt (!) så jag bestämde mig för att prova på Freerun!

En 'Freerun' är precis vad det låter som, man får göra vad man vill. Man får hoppa vart man vill, springa vart man vill. Syftet är väl att få med så många olika tekniker som möjligt och att utöva dem till max samtidigt som man ska få tittaren intresserad och underhållen. Freeruns är oxå ett sätt att introducera nya tekniker som får tittarna att bli ännu mer häpna.

Hastighet är en viktig faktor i freeruns, går det inte snabbt så är det oftast inte så kul att titta på. Självklart har man blivit mer och mer kräsen med åren också. Förut nöjde man sig med en 16-Star random route på konsoll under 20 minuter, nu behövs EXTREM flygteknik och att ta sig från ena banan till den andra på några sekunder för att man ska va någolunda nöjd.

Anyways, det här är min första freerun och jag håller fortfarande på att lära mig BLJ tekniken (det som används mest i filmen). Försökte mig även på Hyperspeed Flying men misslyckades grovt. Tror dock att jag förstår mig på hur man ska göra bara det att jag inte planerade det så noga.. det är inte så lätt som det ser ut!



Keep playing!

Kommentarer
Postat av: Leaf

använder du ngt program för att göra den där hyperspeed saken? eller e allt på ditt n64?

2009-12-13 @ 12:15:58
URL: http://leaf.webblogg.se/
Postat av: Leaf

ok... då vet ja vad TAS är å då va det ju inte lika häftigt ^^' Trodde det var du som spelade så som man "ska" x'D

2009-12-13 @ 18:15:22
URL: http://leaf.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0