| |

NDS gameplay update

  1. Super Princess Peach
  2. Dragonball Z - Attack of the Saiyans
  3. Castlevania: Order of Ecclesia
Detta är de tre spel jag spelar just nu. Tänkte bara skriva lite kort om vad jag tycker om dem hittills eftersom jag inte kommer på nåt annat att skriva om just nu ^^



1. Super Princess Peach


Super Princess Peach  Nintendo DS cover

Åh, vad glad jag blev när det äntligen fungerade att ladda ner det! Velat ha det jättelänge men det har krånglat flera gånger om.. Det är ett klassiskt platform spel, med många fiender från olika mariospel, där man samlar mynt och poäng! En bra sak med mynten är att de har värde i det här spelet, vilket betyder att man kan spendera dem på upgraderingar etc. Sånt gillar vi! Man ska även rädda tre stycken Toad's på varje bana, likt New Super Mario Bros. med dess Star Coins.

Kontrollerna är lätta och idén med Peach's paraply är ganska rolig. Den har 4 "modes", kan man kalla det, som man kan gå in i. Dessa modes kräver att man har Vibe Meter, som man får av att antingen absorbera fiender eller samla kristaller som finns utspridda på banorna.
Jag tänker inte avslöja vad var och en av dessa modes gör, då det blir klurigare när man inte vet allt.

Spelet är gulligt, lättspelat och kul! Grafiken är sådär men passar till det gulliga temat. Av alla spel inom Marioserien så tror jag att man kan jämföra det här bäst med Yoshi's Island, på nåt sätt.



2. Dragonball Z - Attack of the Saiyans

Dragonball Z: Attack of the Saiyans  Nintendo DS cover

Jag läste mycket Dragonball för länge sen och gillade det mycket, så jag hoppades på att det här spelet skulle ge mig nån slags nostalgisk känsla.. Det gjorde det, på sätt och vis. Man känner igen sig från pocketböckerna och man följer storyn i spelet lika väl som då.

Det är ett RPG spel och fightingstilen är "den vanliga" (som i de första Final Fantasy spelen), dock med mycket bättre grafik. Jag blev ganska imponerad av det faktiskt. Det som är bra med det hela är att man inte tröttnar på att slåss, som man kan göra på vissa RPG spel.

Det finns vissa saker i spelet som jag inte förstår hur dom har tänkt. När man går runt i städer osv så är det ganska dåligt gjort.. Man har lagt upp en bild över staden och satt ut vad av allt som ska vara solida och vad som inte ska vara, men det blev inte alltid bra på alla ställen. Kan störa mig mycket på såna småsaker som i Digimon World DS (som annars är ett jättekul spel) som fular sig när man går upp eller ner för trappor eller backar.. svårt att beskriva vad som är fel, men prova själv.

Anyways, i helhet så är Dragonball Z: Attack of the Sayians ett av de bättre RPG spelen till Nintendo DS! ;)



3. Castlevania: Order of Ecclesia

Castlevania: Order of Ecclesia  Nintendo DS cover

Spelet är det tredje spelet inom DS serien. Jag har dock bara spelat det första av dem (Castlevania: Dawn of Sorrow), men eftersom alla Castlevania spel har en ganska unik story så spelar det ingen roll.
Spelet är väldigt likt det första av serien (Castlevania: Dawn of Sorrow), förutom att man är en annan karaktär. Denna gång börjar man som en tjej vars namn jag inte minns tyvärr.

Jag har bara hunnit spela drygt en timme av spelet och spenderade mest tid att levla och samla pengar. Hittills så känns spelet lika bra som de andra Castlevania spelen jag har provat, och ser inte hur det skulle kunna gå dåligt. Det enda jobbiga är att man inte blir förvarnad när man har lite HP kvar..

Krafterna man samlar är återigen från fiender, på ett litet annat sätt än Dawn of Sorrow men inte knepigt eller krångligt alls. Jag rekommenderar spelet lika mycket som jag rekommenderar alla andra Castlevania spel.



Ja, det var väldigt kort om de tre spelen jag håller på att spela just nu! Vet inte om detta kommer vara nån höjdare att läsa kanske (vad jag rekommenderar för spel) men om ni gillar det så kommentera så kan jag skriva om mer spel i framtiden.

Keep Playing!

Kommentarer
Postat av: Saru/LeafMountain

ja ska fan testa peach o castlevania spelen! :'D ja har spelat ut först castlevania till ds men det andra spelet som kom var så värdelöst tråkigt att jag inte änns orkade testa 3an. . . O ja vill ha mer nördigheter på bloggen! <3

2009-12-04 @ 13:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0