| |

'FUN5' List 1, Nintendo DS

Aight, as requested så har ja bestämt mej att göra en lista där jag inte rankar men rekommenderar spel som jag verkligen har gillat att ta mig igenom. Döper listan lite gay till FUN5 och tänkte förmodligtvis lägga upp flera listor med andra DS spel som jag rekommenderar. Tänkte först göra en Top 10 lista men jag är helt enkelt för trött och inlägget skulle bli uberlångt.

Jag äger inget av spelen i form av kassett utan jag kör med R4 (mh, inte det bästa flashkortet kan man säga.. men funkar) och laddar ner när jag känner för det :) Om ni har frågor om vad R4 _är_ eller hur det fungerar eller nånting sånt så är det bara att slänga in en kommentar.


  • Animal Crossing: Wild World
Wow, det här spelet är obeskrivligt beroendeframkallande, jag borde nog varna för det innan jag fortsätter skriva, haha. Det är nog för övrigt världens mysigaste spel där man kan plantera blommor, träd, fånga fjärilar, fiska osv. Finns inget direkt 'main quest' förutom att betala tbx skulder som man har hela tiden. Eh, tro mig: Det är roligare än vad det låter, jag lovar!


  • Mario Kart DS
Att ha med ett Mario Kart i topplistor är ett måste. Klassiskt och mycket underhållande både singel- och multiplayerspel. Det är i princip samma grej som vilket Mario Kart som helst med lite nya 'vapen' som även finns till Mario Kart Wii. När man väl bemästrat drift boosten (som i det här spelet är _väldigt_ enkelt) så blir allting mycket enklare. Minns att jag hade lite problem med Time Trial ghost'et på första banan men sen ägde skiten ur det med 10 sekunders marginal efter jag lärt mig hur man driftar som bäst. Kul spel!


  • New Super Mario Bros DS
Åh, det här är som porr för mario älskande spelnördar. Mycket gammalt dyker upp i det här spelet som (obviously) den klassiska 2D vinkeln med fiender från i princip alla Mario spel som funnits. Kan inte säga att det är särskilt svårt men det är väl olika från person till person, men ändå jävligt kul att spela. Har faktiskt inte lyckats hitta någon stor glitch i det här spelet ännu vilket är positivt! Nu finns ju New Super Mario Bros Wii till Wii också men jag råder er att inte glömma bort DS versionen. VÄRT!


  • Professor Layton and the Diabolic Box
Nästan det enda klickspelet som jag tycker om, och jag gillar det mycket! Man går alltså inte runt utan man klickar sig fram. Kul spel, mysig story och fet hjärngymnastik! Puzzlena (<- plural ftw) varierar från pissenkelt till ubersvårt och man ser hela tiden fram emot nästa puzzle. Jag provade även Professor Layton and the Curious Village men det kändes inte lika bra som Diabolic Box gjorde. Jag säger inte att det var dåligt, men ja. Jag rekommenderar iallafall Diabolic Box starkt, men testa även de andra spelen i serien!


  • Castlevania: Dawn of Sorrow
Ännu en castlevania klassiker och det första inom DS serien. Jag har själv bara testat ett av de nuvarandre 3 spelen som finns till Nintendo DS och älskade det! Man kan tycka att alla castlevania spel är likadana, men när man väl sätter sig och kommer in i spelet så ser man att varje spel ändå är unikt. Trots att jag spelade igenom spelet OCH spenderade flera, flera timmar på att utforska hela kartan osv så har jag ändå inte lyckats komma in i alla rum än.. the mystery of castlevania still remains..



Det här är alltså inte feta recensioner på alla spel utan bara lite pepptalk, haha! Jag rekommenderar alla spelen starkt. Se fram emot flera såna här listor!

Anyways, köp spelen eller ladda ner dom och testa. Du behöver inte ens äga ett Nintendo DS för att testa spelen eftersom dagens TECHNOLOGIIIE erbjuder dig emulatorer som fungerar lika bra.

Keep playing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0