| |

RPG Maker VX

Duh helloooo~

Så.. jag är kär i att skapa saker i spel! Spelet Trials HD till 360 är ju sann lycka för mig, där man kan göra helt flippade banor! Eller Guitar Hero där man kan göra helt egna låtar att spela! Anyways, det är tur att g33ks existerar i våran värld som skapar program som är simpla nog, även för mig, att göra ett HELT EGET spel i.



Jag håller på med ett spel just nu, där man börjar i ett rum och ska ta sig vidare. Jag försöker att göra det så klurigt (och läskigt!) som möjligt och har faktiskt kommit på ganska fyndiga saker! :) Kom gärna med idéer!

Har tidigare gjort ett spel med en kompis som vi döpte till The Real Deal, haha. Det var mest ett sätt för mig att lära mig programmet bättre och kunna använda och förstå det. Gjorde rätt schyssta grejer där med.. fortfarande n00b stuff men ändå! :D

Om det är någon som har lust att testa mitt spel så är det bara att kommentera he he he..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0