| |

HACKING Super Mario 64

Jag har börjat använda Toad's Tool 64 mer och mer de senaste dagarna, och fått mer intresse för det nu!
TT64 är ett program där man kan göra om existerande Super Mario 64 banor eller (med hjälp av ett flertal andra program) göra helt egna banor!
Jag blev nyligen klar med en full remake av Tick Tock Clock som fick heta Hack Tock Clock, och det var ganska många som gillade den!


Visserligen så går det endast att ersätta existerande objekt med andra i nuvarande versionen utav TT64 (v0.5994b) då det endast är en beta version. Ett problem som jag ständigt stöter på är att jag inte lyckas att varken flytta eller ersätta objekten som har "Behavior: 10824 'Static and NOT Solid'" vilket tyvärr gör att vissa banor inte går att ändra så mycket på (BitDW, RR etc)


Anyways, jag lyckades att göra om TTC till en helt ny (nästan) bana!
Sammerz och Nahoc har redan gjort en varsin TAS speedrun på 2 av stjärnorna i mitt hack, och jag själv gjorde också ett försök! :)

Sammerz - TOP OF YE CLOCK 29"60 (Youtube Channel)


Nahoc - ROLLEST INTO CAGE 14"50 (Youtube Channel)


unterbawr (jag) - ROLLEST INTO CAGE 11"03 (Youtube Channel)


Jag funderar starkt på att försöka göra ett lite mer seriöst hack där jag skapar mer istället för att "göra om".
Vi får se hur det går med det! :)

Links:
Mitt SM64 Hack
Mupen Emulator (med TAS input plugin)

Keep Playing! / Deas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0