| |

Random Awesome Flash Games

Tyvärr så ser det lite dött ut på Super Mario 64 fronten, tävlingen är inte igång ännu och det enda jag kan göra är att försöka mig på något världsrekord eller köra freeruns, men dagens standard är hög... Jag har fått hem min USB handkontroll nu också så jag försökte mig på en BitDW non-tas freerun, men dampade loss när det inte gick som jag ville.
Iallafall, jag tänkte att jag kan länka till lite random flash spel så länge.


Jag tänkte börja med ett av de som jag spelar mest just nu:



Simple Button Masher går ut på att vänsterklicka med musen så snabbt som möjligt under 7 sekunder. Simpelt!
Dock finns det en glitch i spelet och ett flertal program man kan använda för att fuska med:

Glitchen använder man genom att först trycka på Start, då startar nedräkningen på 3 sekunder innan spelet börjar. När spelet sen har börjat så räknas det ner från 7 sekunder. Då, under spelets gång, ska man trycka på Start igen som gör att man avbryter det pågående spelet och börjar ett nytt.. men av någon anledning så gör det att man kan börja klicka redan under den första nedräkningen på 3 sekunder, vilket gör att man har 10 sekunder (3+7) på sig.
Jag tycker att om man nu ska glitcha spelet så ska man även submitta under "glitch_<name>" istället för bara "<name>" (till exempe glitch_unterbawr) så att folk vet att man har använt glitchen.

Programmen som går att använda vet jag inte riktigt vad dom heter, men det är en slags auto clicker där man låter datorn köra sitt race antar jag. Använder man ett sådant program så tycker jag att man ska submitta under "TAS_<name>" (till exempel TAS_unterbawr), då TAS förklarar att man använt sig utav något form av program till hjälp.

Sen finns det även simplare sätt att fuska, som till exempel att använda två datormöss (lol) alltså två knappar istället för en. Men standard regeln är EN mus (knapp) och ETT finger (alltså inte heller två fingrar på en knapp).

Mitt nuvarande rekord är 118 fair play och 145ish med glitch.
GO NUTZ!

Links:
Simple Button Masher v1.0
Keep playing! / Deas

Kommentarer
Postat av: Isa

Dumma spel :( Jag sög

2010-04-25 @ 17:28:25
URL: http://isabelleandresen.blogg.se/
Postat av: Ylva :)

Det va fucking najs! Måste göras om någon dag då det inte snöar kanske :D haha

2010-04-25 @ 17:44:47
URL: http://iskallaylva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0