| |

Muramasa: The demon blade, Wii

Ja först och främst kanske man skulle presentera sig, Tobias "Tobsson" här med stort leende och högst skratt.

Jag har börjat om på den här recensionen många gånger nu men kommer aldrig på den ultimata starten för att ge det höga intresset spelet faktiskt ger dig. En story som fångar, du avancerar fort och blir übermegaawesome!
Storyn är en gammal klassisk saga från Japan, som är ganska komplex om du frågar mig.

Du börjar som antingen Kisuke som har flyr från ett brott han inte minns att han begått, då han har tappat minnet. Och allt han vet är att han vill ha en den speciella katanan "the demon blade". Eller så kan du börja som Momohime, en prinsessa vars själ har blivit utbytt till Jinkuro, en tapper krigare! Deras historier flyter sedan samman till samma saga. Och detta är gjort med glans och stil. Har du väl kommit in i storyn lovar jag dig att du inte kommer släppa spelet i första taget.


Det här är då ett klassiskt hack n' slash sidescroller spel. Du hoppar och slaktar medans du följer storyn. Och det där med hack n' slash känns verkligen i det här spelet. Jag har aldrig varit med om frihet till attacker. Och det faktum att du faktiskt måste skydda dig ibland för att inte dö. Du kan alltså inte bara gå ut 100% på att bara stå och slå. Du måste faktiskt skydda dig och vara ganska taktisk. Men dom har lyckats med det så otroligt bra så det är mer som en frälsning än en syssla.
Det finns ganska mycket att göra. Många ställen att besöka och många svärd att få fram. Jag har inte orkat räkna dom men jag tror att det finns ett 50tal svärd. Och alla är inviduella på sina sätt och har sina specialattacker. Vilket skapar ENORMA möjligheter för att göra sushi av fienderna.


Bossfighterna är dock ett litet minus, dom tar enormt lång tid att döda. Och det finns ändå en begränsning för attacker man kan göra vilket gör att man nöter ut alla under bossfighterna. Men att bosserna ökar i svårighetsgrad ganska fort gör att dom ändå är en utmaning så man har en vilja att stå och hacka på dom i evigheters evigheter.

Jag rekommenderar det här spelet till alla som kan få händerna på det och äger ett Wii!

In and out // Tobsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0