| |

apologies + SM64 TAS Competition

hiya! Deas is back in action, phu..
Sry för UBER LATE UPDATE men jag har inte haft tid att blogga sen senaste inlägget, och jag vet inte vad tobsson har för ursäkt ;) nejmen det är så att jag har börjat i ett nytt band där jag spelar gitarr. Vi repar onsdagar men nu när sångaren ska åka utomlands på tisdag så bestämde vi oss att repa torsdagen oxå. Nu, idag, har jag suttit och funderat på vad jag ska blogga om medans jag gjorde klart veckans task i SM64 TAS tävlingen. Kan lika gärna skriva lite kort om det.




Det tog mig 2-3 dagar att hitta en hyfsad route som jag blev klar med idag! Blev dock inte nöjd med den så jag bestämde mig för att göra om allting och satsade även på att få så lite rerecords som möjligt. Jag tog mig igenom hela med endast 265 rerecords (istället för tidigare 899 rerecords) men också 7 frames snabbare (ungefär 0.233 sekunder) än tidigare.

Efter vidare uträkningar så märkte jag att jag var 3 frames snabbare i slutet av min första inspelning än i min förbättrade. Det betydde att jag gjorde bättre ifrån mig i början men sämre i slutet på den förbättrade inspelningen. Så jag kände att jag var tvungen att göra om slutet så att jag iallafall gjort lika bra ifrån mig som i förra inspelningen.. the downside var dock att det tog mig 99 rerecords extra för att reducera det hela med dessa extra 3 frames, vilket resulterade i att det hela blev på 364 rerecords istället för 265..
Jag antar att det var lika bra IFALL det skulle visa sig att en av deltagarna skulle slå mig med 2 frames eller nåt sånt. Plus att jag förbättrade det hela med ungefär 0.1 sekunder.

Anyways, sorry guys att det inte blev någon UBER GAME REVIEW A LA TOBSSON men som sagt, vi har varit lite upptagna. Det ska inte upprepas!

Keep playing / Deas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0