| |

Tales of Monkey Island, Wii


Guybrush Threepwood är tillbaka igen med ännu ett nytt äventyr. Sagan är densamma som tidigare så har du spelat något av dom tidigare spelen så vet du vad det handlar om. Men för er som inte varit helt med från första början (vilket jag inte heller har i och för sig) så handlar det om ovanstående och hans liv i att försöka bli en mäktig pirat. Som inte riktigt går till som för alla andra pirater då dom flesta pirater lever med blod i blick och muskler av stål har Guybrush endast charm och en hjärna. Och ibland knappt det.

Det här är i särklass den roligaste spelserien jag spelat. Och då menar jag inte i spelglädje som i att man kan göra snygga saker och dylikt då det är ett klickspel. Men varje spel är otroligt genomtänkt med humoristiska fraser överallt som inte går att motstå helt enkelt. Gillar du pusselspel och komedifilmer kommer du falla som en blåst blondin gör för stora summor med pengar! Och det är bara ren fakta.


Och som alla hjältar i alla spel så finns det även en ärkefiende, Le Chuck! En förhäxad blodtandad pirat som slaktar och tar allt han vill utan att lyfta på ögonbrynet efteråt. Och förutom det är han även ute efter Guybrush fru Elaine bara för att lägga på lite mer drama i historien. Jag har bara spelat igenom kapitel ett av fem i det här spelet. Då jag försvånansvärt inte haft tid att spela mer. Men där har rollen helt bytt om och Le Chuck är nu snäll av någon dum anledning. Vilket är ganska skönt då historien har varit lika dan genom alla 4 tidigare spel.


Men samtidigt känns det här väldigt mycket bara som att dom vill tjäna pengar på en känd serie. För att det är 5 olika kapitel och dom är i separata spel. Nu minns jag inte vad jag betalade för dom 2 första kapitlen då det var länge sen. Och jag orkade inte köra igenom alla laddnings sekvenser som tyvärr även dyker upp i detta spel så jag fortsatte på PC istället, då det flyter på mycket bättre där.

Men någonstans inom mig skulle jag ändå våga säga att spelet är prisvärt. Det är inte så mycket som du betalar för, men kvalitén är verkligen kvar och älskvärd. Jag skulle rekommendera det här till någon som har lite överflöd på pengar för då är det verkligen värt det !

In and out // Tobsson

Kommentarer
Postat av: Majja Holmberg

Okej :)

2010-02-12 @ 16:35:19
URL: http://gummimajja.blogg.se/
Postat av: Alwaystim @ BDB

Minns gamla tiden monkey island till pc ;) de va tider

2010-02-14 @ 00:25:35
Postat av: Robin

Monkey Island är och förblir epic win. Tänker köpa hela boxen med samtliga nya delar framöver. Gillade första episoden väldigt mycket så.



2010-02-17 @ 22:01:47
URL: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Ronja

Jag bara måste prova på det!

2010-03-22 @ 23:55:26
URL: http://dekutree.blogg.se/
Postat av: Bimbo Boy

Vad kul med fler som gillar gamla peka-och-klicka-spel! Jag känner tyvärr inte så många andra. Jag försöker nu starta upp ett community för fans av dessa äventyrsspel, så att man kan lära känna lite andra spelare. Du kanske skulle vara intresserad av att hjälpa till? :)



http://adventuregaming.ning.com



Som du ser så är stället alldeles nyöppnat så jag är tacksam för all hjälp jag kan få. Tack på förhand!

2010-04-25 @ 17:59:39
URL: http://bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0