| |

'FUN5' List 2, Nintendo DS

Yes, dags för List 2 inom NDS FUN5 serien där jag rekommenderar ännu ett gäng spel. Har tyvärr inte spelat något nytt spel men jag tänkte rekommendera några spel som jag tycker om! Kom ihåg att det inte är feta recensioner utan bara.. tips på bra/kul spel? :)



Ett spel med många möjligheter. Då menar jag MÅNGA! Varje bana har en stjärna som man antingen ska ta sig till eller få fram på ett eller annat sätt. Man använder sig utav sitt anteckningsblock och skriver ned det man vill använda sig utav. Är stjärnan på andra sidan stupet så kan du använda dig utav till exempel en Jet Pack, egna vingar eller ett flygplan. Ja, man kan praktiskt taget skriva allt som finns i verkliga livet. Väldigt roligt spel eftersom det finns hur många olika sätt som helst att klara en bana på.The downside är att kontrollerna är lite slarviga och ibland flyger man runt som en liten vante vilket, nära ett stup eller annat farligt, oftast leder till ens död.




Ett av de mest roliga och värda RPG spelen jag har spelat, men då har jag ju alltid gillat Digimon också. Storyn är värd att följa plus att battle scenerna är skönare och mer intressanta än de flesta spelen jag testat. Som alla vet så utvecklas Digimon till högre nivåer _ungefär_ som pokemon men ändå inte. Hur som helst så är evolve systemet ganska nytt och att en digimon kan utvecklas till upp till tre olika digimon som i sin tur kan utvecklas till ett flertal gör det hela mycket roligare.

Det jobbiga är att gamers som mig själv känner att jag MÅSTE göra allt som går på ett spel som jag tycker mycket om, vilket betyder en hel del evolving i det här spelet.
Det finns ingenting jag ogillar om det här spelet förutom.. hur man går upp och ner i trappor och backar..
you'll see..




Ännu ett värt RPG spel som kommer att stjäla en stor del utav din tid när du väl kommit in i det. Det börjar innan turneringen om Son Goku och Piccolo, då man får spela som Kuririn (Krillin), Tenshinhan (Tien) och Yamchu (Yamcha) som var och en tränar hårt inför turneringen. Battlescenerna är en av de skönaste jag har testat, som dessutom går snabbt vilket gör att levla/farma exp blir kul istället för uttråkande.

En tråkig sak är att när man går runt (dvs inte slåss) så är allting så instängt. Man kan göra det man ska göra och inte så mycket mer.. det finns någon hemlig kista här och där men man följer i princip den vägen man ska följa hela tiden. Bortsett från det så gillar jag spelet starkt!




Åh, en klassiker! Det finns inga spel som jag älskar mer än dessa retrofavoriter. Man gräver runt i sand och puttar stenar för att komma åt antalet diamanter man behöver för att låsa upp utgången. Låter kanske enformigt och tråkigt men ack så fel du har då! Ett actionfyllt puzzlespel som ibland kräver en att verkligen tänka efter ordentligt men snabbt. Det här spelet är ett _måste_ för alla som älskar oldschool spel. Om det är nån som vet flera såna här spel till Nintendo DS så skulle det vara underbart om ni kunde skriva det i kommentarerna.




En kopia på det klassiska flashspelet N-Game! Sjukt roligt spel där man är en liten ninja och hoppar runt och ska undvika alla möjliga slags fiender. Beroendeframkallande spel så det skriker om det men värt dom dagarna man sitter och verkligen NÖTER spelet. Det bästa av allt är såklart att man kan göra egna banor vilket gör att spelglädjen aldrig tar slut. Definitivt ett spel för er som gillar plattformspel och action.


Om ni missade det så finns det länkar bredvid speltitlarna där man kan ladda ner spelen som .nds filer.
En länk till några Nintendo DS emulatorer finns HÄR!
Och om ni har frågor hur man använder emulatorer eller flashkort (R4, TTi, AceCard etc) till Nintendo DS så är det bara att fråga så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Vill ni söka själv efter andra spel så kan jag länka sidorna som jag använder:
http://www.rom-freaks.net/
http://www.emulator-zone.com/
http://www.coolrom.com/


Keep playing / Deas

Kommentarer
Postat av: Dampbarn

Aha...topp 5 och inget Animal Crossing?? Besviken...

2010-02-10 @ 20:15:35
Postat av: Deas

Dampbarn: Det är inte topp 5 list,a utan det är en lista med roliga spel bara. Animal Crossing fanns med i den första FUN5 listan jag gjorde till DS.

2010-02-11 @ 02:10:56
URL: http://ryuuko.blogg.se/
Postat av: Dampbarn

jahaaaa....nu ser jag ^^

2010-02-13 @ 17:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback