| |

Indiana Jones And The Staff Of Kings, Wii

Jag måste bara erkänna att jag egentligen skulle vilja spelat spelet mer innan jag skriver det här. Dels för att jag känner att jag inte riktigt upplevt allt som spelet har att ge än och att det var fantastiskt roligt!

Jag äger ett Wii men är inget stort fan av det här med att sitta och vifta på armarna som en dum idiot. Lite självdestruktivt kanske till vilken konsol jag valt att ägna mig till. Men i det här spelet var verkligen allting logiskt när det gällde att använda motionfunktionerna! Vilket var en underbar lättnad. Vifta framåt för att slänga piskan, ta wiimoten och dra mot nunchuckan för att göra upp eld och så vidare. Allt gjorde att upplevelsen vart större istället för att det vart jobbigt som i till exempel Donkey Kong då man sitter och panikrycker med båda två tills man har kramp i armarna.


Jag är inte heller ett speciellt stort fan av spelet Tomb Raider då jag känner att Lara Croft är otroligt klumpig. Så jag skulle våga säga att det här är en mer anpassad version till mig om man jämför mellan dom två spelen. Och man måste ju säga att dom har otroligt mycket gemensamt. Tänkande, skjutande, skattjakt. Det är ju vad som gör båda spelen rakt igenom.

Men självklart finns det saker att klaga på i det här spelet också. Visst har jag sagt att Indiana Jones inte är lika klumpigt som Tomb Raider. Men det gör inte att det är perfekt än. Jag tog i många slagsmål på grund av att den lille pojkvaskern slog på fel person, inte ville vifta sin piska och så vidare. Fast jag tror det mer har att göra med att kontrollerna inte är tillräckligt känsliga. För om man överdriver sina rörelser lite så fungerar det bättre, men fortfarande inte så bra som man hoppades.


Jag måste även berömma grafiken i det här spelet, jag är inte mycket för realism. Men det här spelet tog hem det ändå, fast det är till Wii. Så självklart är det långt ifrån dagens toppgrafik. Men det är snyggt för att vara till en konsol som går lite mer för glada färger än stora explosioner.


Men jag måste säga, i sin helhet är det här ett riktigt bra spel som man borde ha i sin spelhylla. Det är en skysst story, och då gillar jag inte filmerna. Skyssta cutscenes och både puzzel och action. Så det inte bara är att gå rakt fram hela tiden för att nå sitt mål utan du stöter konstant på hinder. Och dom där fighterna är svårare än vad man tror. Det här spelet saknar svårighetsgraden easy. Och det gör mig lite ledsen ibland då jag dör om och om igen i samma strid. Fast känslan i när man flyger flygplan väger upp det här direkt!

In and out // Tobsson

Kommentarer
Postat av: Anders

Såg att reaspel.se sålde spelet för 299:- och utan frakt

2010-02-03 @ 14:50:47
URL: http://www.reaspel.se
Postat av: Stefan (bdb) XxSteffexX

Jo jag älskar tv spel men kan du tiep inte ''reviewa'' några ps3 spel. eller super nintendo eller NES, kanske sega mega drive 2 /genesis?

2010-02-09 @ 15:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0