| |

'FUN 5' List 1, Super Nintendo

Har fått många requests om att skriva SNES reviews osv, så jag bestämde mig för att göra en FUN5 lista!
Hoppas ni gillar det för det kommer nog att bil många FUN5 listor i framtiden, inom de flesta konsolerna. (Jag är inte så insatt i bland annat Sega, XBox360, PS3.. men kanske i framtiden!)



Ett av de roligaste och bättre RPG spelen jag har lirat. Humorn stärker upp detta spel så mycket, och då menar jag inte att det är humorn som gör spelet, utan det är ett skitkul spel med bra humor! En utav de bästa spelidéerna någonsin med massvis (och massvis) utav easter eggs. Jag ska nog göra ett helt inlägg med alla SMRPG Easter Eggs jag vet om, och screenshots på varje!
Det dåliga med det här spelet är att max leveln är 30 och inte 99.. Men jag tror att om maxleveln hade varit 99 så hade spelet varit för bra för att spela, haha!




Åh, ett av mina favorit SNES spel! Gick alltid hem till min polare när jag var liten plutt och föreslog att vi skulle lira "strike gunner"! Jag vet inte vad det är som gör att spelet är så sjukt roligt. Om det är pga alla UBERCOOLA super attacker eller om det är för att det är så extremt actionfyllt att det kommer spränga sönder din tv. Hur som helst så är det mer än VÄRT att testa!
Går även att spela multiplayer!!




Ännu ett av mina favoritspel och ett av de svårare spelen inom snes! Det är "all fun and cute" till en början med alla gulliga fiender som ploppar fram med gulliga små ljud som man måste kasta antingen löv eller kort på.. tills man kommer längre in i spelet och det blir på allvar, då kastar man inte sina löv för skojs skull utan för att ÖVERLEVA!
Sjukt bra spel med underbar musik, jag rekommenderar starkt!




Yeah! Att spela som groda eller machokille och spöa upp alla bad guys med ninja-moves till grymmaste musiken någonsin är det bästa som finns! Spela det här spelet på multiplayer är nästan obligatoriskt och inte minst nödvändigt om man faktiskt försöker att ta sig igenom spelet. Om jag minns rätt har jag bara klarat det en enda gång tillsammans med en kompis.. Seriöst, ladda ner spelet och prova själv!




En klassiker! Om du inte har spelat det här spelet än så är det första du gör efter du läst klart och kommenterat detta att ladda ner det och nöta i en vecka! Man börjar med sin laserpistol som endast kan skjuta korta små skott, som man senare kan uppgradera till missiler och feta bomber. Det är inte så lätt som det låter, att hoppa runt på platformer och döda fiender. Bossarna kan vara en riktig pain in the ass också, vilket gör att man spenderar mer tid att hitta health upgrades osv! Man kan inte sluta spela när man väl börjat!


Det här var lite av en 'spelen-som-deas-har-växt-upp-med"-lista! Haha, eller ja.. några av dom! Det kommer som sagt att komma fler såna här listor. Jag gillar att tipsa om spel så!

(Nerladdningslänk till varje spel finns bredvid namnen)
ZSNES Emulator - en bra SNES emulator som jag själv använder!
http://www.coolrom.com/ - en jättebra sida om du vill ladda ner andra spel eller emulatorer!

Keep playing / Deas

Kommentarer
Postat av: mc Frodstie

Bra val av spel typ dom bästa till snes eller a pocky och rocky är ju sjuuukt svårt

2010-02-12 @ 17:46:46
Postat av: Alwaystim @ BDB

super mario rpg har jag med spelat och det var riktig finna tider fast synd att det inte släpptes til europa. pocky rocky spelade jag och min bror alltid som små ^^ jag var alltid rocky^^ battletoads har jag i min hylla men faktist aldrig klarat utt det. metroid in my heart<33

2010-02-14 @ 00:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0