| |

NY; gamer kategori ;)

Tänkte att ja fixar en gamer kategori så att ni som är sjukt ointresserade av tvspel ska slippa läsa mitt tjat om just det eftersom jag förmodligtvis kommer vilja skriva mycket om det då det (tyvärr) är ett av mina största intressen ;>
Inviger denna kategori med att skriva ner mina förväntningar inför det nya spelet New Super Mario Bros. Wii. ;



NEW SUPER MARIO BROS. Wii



Det här kan inte bli bättre since im a true Nintendo-gamer OCH följt Mario serien sen början! Dessutom har jag ett större intresse för oldschool retro platform spelen än för spel such as Halo, Gears of War och Call of Duty. Alla dessa krigsspel känns bara som en löjlig tävling om vem som kan frambringa den coolaste grafiken.. när jag tänker efter så känns det faktiskt som om de flesta utav 360 spelen satsar på att den übermäktiga spelgrafiken ska vara det element som ger spelaren en helt unik upplevelse vilket, enligt mig, blir väldigt tråkigt i längden. Jag säger inte att jag inte tycker att det är kul att spela spel som har en näst intill helt realistisk grafik, bara det att Super Mario spelen aldrig ens behövt tänka på hur grafiken ska vara men ändå ständigt ligger på top 10 listan. I'm just saying..

Jag läste igenom en recension på IGN om NSMBWii och så som det såg ut så verkade det vara en bättre version utav DS spelet, vilket verkar jävligt lovande eftersom jag verkligen ÄLSKADE det och spenderade ett x-antal dagar med det framför ögonen. Jag hoppas också innerligt att det här spelet blir den största utmaningen någonsin inom 2D Mario spelen, eftersom inget spel egentligen har varit en riktigt utmaning där man sitter och NÖTER för att äntligen klara den där jävla banan med nöd och näppe!

Jag läste vidare och såg att det även gick att spela Multiplayer Adventure. Det är alltid kul att teama upp och röja igenom ett helt spel tillsammans, och det kan ju inte bli annat än perfekt när man gör det som Mario och Luigi! Inte nog med det, man kan även spela som 4 player (bilden)
Man får hoppas bara att spelet inte fokuserar mest på att vara just ett multiplayer spel och sviker 1player stilen HELT, som till exempel besvikelsen Guitar Hero: World Tour.. men det är en annan historia!

Läste oxå att det finns iallafall två nya uppgraderingar vilka var: Ice Flower, motsatsen till Fire Flower, som fryser ner fienden till ett isblock som man kan glida runt på eller kasta iväg. Och så fanns det Penguin Suite som gör att man inte halkar runt som bambi på is och ger bättre kontroll under vatten, dvs man simmar bättre. Hmm, "simma bättre" känns igen. eh, typ FROG SUIT från Super Mario Bros 3? En av FLUDD's upgrades från Super Mario Sunshine? BLUE SHELL från New Super Mario Bros och nu the Penguin Suit från NSMBWii.. Jag menar, det hade varit AWESOME om dom hade återanvänt till exempel klassikern The Frog Suit istället för att hitta på ännu en fantasilös uppgradering, uh..

Anyways, spelet verkar ju vara ett helt underbart spel som alla andra non-sport relaterade Mariospel och det är ju ingen direkt överraskning heller, jag menar Shigeru Miyamoto! <3
Pinsamt nog så äger jag inte spelet ännu, men det är bara en fråga om pengar faktiskt.. kosta vad det kosta vill, det ska bli SÖNDERSPELAT av mej som alla andra mariospel ;)

Keep playing, peace!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Nehee, Jag såg det på en reklam. Jag ba NEHEE !!

fick as mycke spirit :P



men tänk dig gj , OM DU HADE HAFT ETT JOBB KUNDE DU HA KÖPT .. aem juz seyün

2009-11-23 @ 05:22:23
URL: http://agilityfingers.blogg.se/
Postat av: Michaela

Haha snacka om långt inlägg ^^



Men vad har du för typ av dator då? Om du har Mac eller nåt sånt så kanske det ser annorlunda ut på din. Äch vad vet jag men på min blir det konstigt första inlägget ;P

2009-11-23 @ 06:00:14
URL: http://michaelastappe.blogg.se/
Postat av: Michaela

Aa hon är fett snygg!!



Det är sköööönt att tatuera sig så det tycker jag att du ska göra :):)



Aa då är det väl din jäkla mozilla skit som gör så. Det är SÄMST!

2009-11-23 @ 14:11:57
URL: http://michaelastappe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha nejnejnej Mozilla suuuuuuger!

2009-11-23 @ 16:03:38
Postat av: Anonym

Har dock hört att det här ska vara ett av dom lättare Mariospelen. Och att multiplayerfunktionen är brutalt mycket roligare än att bara nöta igenom det själv.. Men det är bara vad jag hört från reviews som sagt.. Så att varva det här kommer nog inte ta speciellt lång tid. Men mariospelen har aldrig svikit förut om att det ska vara roligt i alla fall så varför ska det göra det nu? (utom den sorgliga gamecube skiten.. Sunshine eller vad det hette)

2009-11-23 @ 21:28:36
Postat av: machmud

Åhh när ja var mindre så spelade jag alltid mario och zelda och såna spel, men nu när jag laddat ner project64 1.6 så var dom inte lika bra som jag minns dem xD nu vetja knappt hur man spelar mario xD stjärt

2009-11-27 @ 09:27:30
URL: http://godiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0