| |

Mario & Luigi: PiT/BIS



Var in till Södertälje idag och såg att Mario & Luigi: Bowser's Inside Story till DS fanns att köpa, vilket jag HELT har missat! Skrev ner det i mobilen direkt för att sen dra hem och ladda ner det, men det slog mig precis att jag inte ens har spelat klart Mario & Luigi: Partners in Time till DS än. Tänkte skriva att det bara är att ta fram mitt DS och börja nöta det, men såg att jag bara hade SAV filen men inte NDS filen.
Jag fixar nog det senare eller imorgon.

Måste tyvärr, även fast jag inte gillar det, klaga lite på M&L:PiT då det har en väldigt begränsad spelyta under hela spelets gång. Det finns inte så många vägar att gå än just de vägar man ska gå för att komma vidare i spelet. Det känns som att man blir guidad längs hela spelet, vilket är lite tråkigt.
Ännu ett minus är fienderna. Då spelet är ett RPG spel så är det nästan en självklarhet att spelaren ska få träna upp sina karaktärer hur mycket man vill, när man vill det.. men när fienderna syns på banorna och dessutom försvinner efter man besegrat dom, blir det hela mycket jobbigare. Och om jag inte minns fel så respawnas dom inte heller förrän man klarat hela banan och sen återkommer till den.

Anyways, håller på att ladda ner M&L:BiS nu och hoppas på att det inte är samma spel, men med en annan handling. Jag återkommer till det om några dagar när jag testspelat det ett tag..

Keep playing, peace!

Kommentarer
Postat av: Jojo

Jag vill ha Mario & Luigi: Bowser's Inside Story.. DDD: Meow.. Får typ.. Klippa gräsmattor eller något. xD



Uh, nu ser jag att din meny sitter lite knäppt till. o__o

2009-11-26 @ 16:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0